Jag är i freaking Australien

2015-03-01 @ 13:05:37 / Backpacking 14/15



Jag är kär. Om min tid i Australien kommer fortsätta som den börjat så kommer detta vara mitt livs bästa tid. De senaste 48 timmarna har varit obeskrivligt bra och jag har fått nypa mig i armen för att inse att jag inte drömmer. I fredags var jag så ensam och vilse när jag kom eftersom tjejen jag ska resa östkusten sen har jobbat rätt mycket i helgen. Men i fredagskväll bokade jag in en blind date med en svensk tjej, Julia, som blev så lyckad att vi i princip har suttit ihop sedan dess. Igår träffade några vi ska roadtripa Great ocean road med och hyrde bil, käkade lunch och planerade. Sedan strosade vi runt i underbara, fantastiska Melbourne innan vi mötte upp Alexandra, som är en av tjejerna jag alltså ska resa östkusten med, och hennes kompis Vanessa för middag. Jag och Julia delade en flaska vin och en charkbricka, två saker jag haft enorma cravings för i Asien. Lyckades få vinet gratis vilket ägde, och maten var helt underbar. Sedan drog jag och Julia vidare på en fest hos några svenska killar, gick ut på två sjukt knäppa klubbar och skedade sedan med varandra i deras bäddsoffa. Idag har vi fikat med en svensk tjej, åkt upp i Melbournes högsta hus och käkat middag med Alexandra och Vanessa. Så mycket nya vänner, intryck, minnen och känslor. Jag älskar detta hittills, och Melbourne är helt underbart. Lite kallt emellanåt, ungefär som svensk sommar men det är bara skönt. Ska lägga ut mer bilder men dessa var de enda jag hade i mobilen. Summan av kardemumman är hur som helst att livet äger, Australien har överträffat mina förväntningar och jag är världens lyckligaste. Vi hörs senare, måste lugna mer mig innan jag flippar ur på grund av lyckorus overload.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hon tjejen du reste runt med förut åkte hon hem eller?

2015-03-02 @ 20:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback