Mot Australien!

2015-02-26 @ 12:19:35 / Backpacking 14/15

Imorse kramade jag bland annat dessa två hejdå. Julia som varit med sedan början, min fina, underbara vän. Och Linnea som vi lärde känna på surflägret men som jag kommit så himla nära. Nu är jag ensam på Balis flygplats och har varit nu sedan båten kom in imorse klockan elva. Har hunnit läsa två bäcker, skrivit dagbok, ätit massa M&M's, kollat på folk, slagit läger på x antal platser och ätit en god macka. Älskar att vara på flygplatser, men det blir rätt segt när man är ensam i tolv timmar. Tack och lov att jag har världens äventyr framför mig, det har gjort att tankarna kring det fått tiden att gå förvånansvärt fort. Om nio timmar är jag i Austalien, det är rätt sjukt.

Gili Trawangan

2015-02-25 @ 05:34:40 / Backpacking 14/15

Jag vet inte riktigt vart och hur jag ska börja för att beskriva och berätta om den senaste veckan. Vi är på Gili Trawangan fortfarande, och här har vi hunnit gå långa promenader, cyklat runt ön, ridit och varit på yoga. Det har varit fantastiskt. Men egentligen har vistelsen här mest kretsat över den sjuka storm som drog in över ön i lördags. Den värsta stormen på 5-6 år. Det slog om så sjukt fort från sol till blåst och regn, och vi som satt ute och åt lunch kastade oss iväg på cyklarna mot ett café för varmt kaffe och skydd från moder natur. När vi kom ut låg enorma träd nerfallna längs vägarna, folk slet i båtar för att de inte skulle driva ut till havs och vi sprang allt vi kunde hem till lokalbefolkningens skrik om att skynda oss bort från de fallande träden. Det är svårt att beskriva, men vi var så jäkla rädda. Efter det försvann strömmen och har kommit och gått sedan dess. Vi har ibland varken haft vatten eller ac, och nätterna har varit outhärdligt varma. Men, vi mår bra, och de människor jag är här med har gjort att vi haft det så bra ändå. Därför är det så sorgligt att vi kramade Jessica och Johanna hejdå igår för deras fortsatta resa i Asien. Och imorgon är det min tur att kramas hejdå med alla för att ensam åka vidare till Australien. Nytt land, nya vänner och nya äventyr. Kan inte fatta att det redan är dags.

Singapore

2015-02-19 @ 15:19:03 / Backpacking 14/15

Här kommer ett litet inlägg tillägnat Singapore där vi ju spenderade helgen. Det var full rulle från morgon till kväll, torsdag till måndag. Vi har bland annat besökt Gardens by the bay, Singapore flyer, mött upp örebrotjejer, haft picknick vid marina bay sands, åkt river cruise, druckit Singapore sling på Raffles, åkt till Sentosa Island, varit på Universal Studios och avslutat hela helgen uppe i Marina bay sands takbar. Sjukt bra helg!

I måndags kom vi tillbaka till Bali och vårt älskade lilla gäng som bildades efter surfcamp. I tisdags var vi på river rafting vilket var sådär, forsen var inte den bästa men allt som allt en rolig grej. Igår åkte vi hit där vi är nu - Gili Trawangan. En jättemysig ö ovanför Bali. På vägen hit såg vi delfiner från båten! Här ska jag stanna en vecka och några av de andra också innan de flesta droppar av allt eftersom. Imorse tog vi en morgonpromenad längs övre halvan av ön och bokade sedan yoga vilket vi ska köra tre gånger med start ikväll. Vi satsar på en detox/hälsosam/rehab vecka här efter både Kutas och Singapores höga puls. Det ska bli så skönt och roligt!

Lapoint -> Kuta -> Singapore

2015-02-12 @ 12:16:06 / Backpacking 14/15

Två bilder från surfcamp

Nu har det återigen gått ett par dagar mellan uppdateringarna här, och vi har bytt ställe två gånger. Efter en heeelt fantastisk vecka i Changu på Lapoint surfcamp åkte vi och två goa göteborgare till Kuta ett par dagar där vi bland annat besökte Asiens bästa vattenpark (dökul), var ute och partajade, hängde på spa i tre timmar och gick på en bio där man låg ner i sköna stolar och fick filtar. Underbara dagar med vår nya liga som återförenas igen på måndag. Fram tills dess är jag och Julia nämligen i Singapore dit vi flög imorse. En liten storstadsweekend för att även förnya våra Indonesiska visum. Här ska vi dessutom möta upp ett par mycket välbekanta brudar från Örebro som även åker till Bali samtidigt som vi åker tillbaka dit. Mycket roligt som händer nu!

Lapoint

2015-02-07 @ 11:15:30 / Backpacking 14/15

Lite bilder från de senaste dagarna här på Bali och Lapoint camp. Idag var surfen så sjukt rolig, men vågorna så galet stora för oss som är nybörjare. Vi var i alla fall några som vågade oss ut på de största och det var en fantastisk känsla att känna vågens kraft under brädan. Häromdagen hade vi poolparty, åt middag ute på resturang och satt och snackade hur länge som helst. Igår hade vi en day off från surfen så vi var på utflykt till Uluwatu och kollade bland annat grym surf, besökte en fin strand och såg solnedgången högt uppe från en bar. Idag har vi haft volleybollturnering på eftermiddagen och strax är det middag. Vill aldrig åka härifrån.

"Paddle, paddle, paddle! Faster!"

2015-02-04 @ 09:25:59 / Backpacking 14/15
Jag är redan fast. Att surfa är det roligaste jag någonsin testat, trots att man missar fler vågor än man tar nu i början och trots att man knappt orkar paddla tillräckligt fort. Det är så himla kul! Igår fick vi mycket hjälp av instruktörerna att komma ut, vänta in en bra våg och få tillräckligt med fart för att ta den. Idag har vi fått paddla ut, dyka under vågorna som kommit och sedan paddlat för glatta livet för att ta den vågen man sen sett ut. Med andra ord har instruktörerna enbart stått och skrikit "Paddle, paddle, paddle! Faster Hanna, faster! Get up, up on the board!". Nu är jag totalt slut i hela ryggen, armar, axlar, bål... ja, egentligen nästan hela kroppen. Men lycklig som en tok, jag är stoked som en riktig surfare skulle säga. På eftermiddagen har vi bara hängt på campet, ätit hamburgare, latat oss i solen osv, men strax är det dags för yoga i kvällssolen. U n d e r b a r t !

Har tyvärr inga bilder att visa för tillfället, men en uppdatering om läget kan ju vara kul ändå!

Surf day one

2015-02-03 @ 01:25:01 / Backpacking 14/15

Två bilder från Lapoints underbara camp här på Bali. Vi kom hit igår men då var det ingen surf utan vi tog det mest lugnt, hade information, badade i en av poolerna och åt middag ihop med de andra. Nu har vi precis ätit frukost och ska strax göra oss i ordning och åka iväg för första surfen. Är SÅ nervös och förväntansfull. Hörs senare med en update om hur det gick.

Cheers to the teenage years

2015-02-01 @ 03:40:03 / Backpacking 14/15

De senaste kvällarna har jag, Julia och vår nya kompanjon Lirri hängt runt på Kutas klubbar och barer med en hel drös svenskar. Vi har varit ett gäng på säkert 20-30 stycken där alla kommit och gått på de olika ställena. SÅ kul! Alleycats är the place to be innan man går vidare ut här, så det är verkligen ett bra tips om ni åker hit. Det känns som att vara på hemmafest så det är definitivt bästa stället. Sedan är det Bounty/Eikon/Sky garden som gäller. Idag är vår sista dag här i Kuta och med Lirri, för imorgon är det surf camp som gäller. Jag är så himla peppad och nervös, men förhoppningsvis så är vi naturbegåvningar. Antagligen inte, haha. Nåja... Veckan efter det drar vi till Singapore innan vi åker hit igen i tio dagar, i alla fall för min del. För sedan sätter jag mig på flyget till Aussie, iiiiih. Allt är så bra nu!