Cape Byron Lighthouse

2015-03-20 @ 03:33:47 / Backpacking 14/15



Det blev varken surf i förrgår eller igår då en kille sett en haj tio meter ifrån sig häromdagen så jag vågade mig inte ut. Kunde surfat white water men för dom pengarna man betalar vill jag ändå ut på green waves då det var där jag slutade sist. Nåja, fick en hel dag på stranden vilket var rätt skönt för en skull, i lagom doser tycker till och med rastlösa jag att det är avkopplande. Idag blev det däremot annat då vi gick upp 05.30 för att vandra iväg till Cape Byron Lighthouse för att se soluppgången. Enligt kartan i mobilen skulle det vara 2 km så vi tänkte att det skulle vara en baggis, men riktigt så var det inte. Istället möttes vi av 5km promenad, varav 2 i branta uppförsbackar och trappor så vi var blöta av svett när vi väl kom fram. Ingen soluppgång blev det heller på grund av molnen, men det var ändå supervackert där uppe. Vi såg dessutom en orm vilket blir den första för Australien, har heller inte sett några stora spindlar än, men de sägs komma fram mer i norr. Hur som helst knallade vi hemåt samma sträcka till en efterlängtad frukost innan det var dags för nästa äventyr. Vi hyrde då cyklar och skulle cykla bort till ett vattenfall som vi blivit rekomenderade, bara det att kartan visat fel ännu en gång vilket slutade med att vi bara cyklade runt lite innan vi åkte förbi och handlade mat på vägen hem. Vi får ta vattenfallet imorgon. Med andra ord har kartorna inte varit på vår sida idag, men träning har vi fått och skrattat har vi gjort, så allt som allt är det inget vi gråter över. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback