Koh lipe -> Langkawi

2015-01-15 @ 04:43:23 / Backpacking 14/15







Lite blandade bilder från Koh Lipe där största prioritet var att umgås så mycket som möjligt med mamma och pappa, och därmed ingen uppdatering här. Blev kär i Koh Lipe förra året, och ännu mer kär i år. Det är min absoluta favoritö i Thailand. Det blev mycket strandhäng, massor av god mat, löpturer med pappa och promenader med mamma. Helt fantastiska dagar med mina helt fantastiska föräldrar. 

Just nu befinner vi oss på Langkawi och har alltså lämnat Thailand och intagit Malaysia. Vi kom hit igår vid lunch så vi tog en promenad genom Pantai Cenang där vi bor, kollade in Underwater world som är Malaysias största akvarium och vattenvärld. Det var helt okej, men efter att ha varit på Sydostasiens största i Bangkok förra året var det svårt att bli mer imponerad än då. Vi kollade även in alla taxfree butiker. Langkawi är nämligen ett område där taxfree gäller så alkohol, choklad, parfym etc är helt galet billigt. Köpte toblerone och tryckte i mig av blotta lyckan. 

Idag skulle vi egentligen hyrt bil och hämtat upp ett gäng killar för att åka runt ön, men istället vaknade jag med illamående och spydde, och Julia med huvudvärk och feber. Vi lyckas alltid med att bli sjuka som ni märkt. Jag mår däremot bra nu, så vet inte om det var sömnbrist kombinerat skräpmat igår kväll eller om det är vanlig matförgiftning. Jaja, nog om det. Förhoppningsvis mår vi bra imorgon och kan åka på utflykt då istället, men idag kör vi nog sängläge hela dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback