One week to go

2014-11-10 @ 20:53:53 / Backpacking 14/15
Så om en vecka är antagligen allt nerpackat och vi räknar troligtvis ner timmarna tills bussen styr mot Arlanda. Tankar så här inför sista veckan hemma och de kommande månaderna vi inte kommer vara hemma? Många. Det är skräckblandad förtjusning blandat med ångestladdade känslor för att vara ifrån familj, vänner och pojkvän. Min fina bror som kommer hem från USA för att fira jul och jag som inte är hemma och får träffa honom. Hur jag ska kunna vara utan Andreas så länge, inte få sova ihop med honom som jag gör större delen av nätterna. Mamma och pappa som inte kommer finnas nära till hands när saker går snett, och vännerna som endast kommer gå att se via ett Skypesamtal.
 
Allt detta blandat med lyckan över att vi snart befinner oss i vad jag gärna kallar paradiset, att den vanligtvis kalla vintern kommer bestå av nästintill olidlig värme, turkost hav och vita stränder. Äventyr i djungeln, fantastiska tempel, fascinerande undervattensliv och världens godaste mat. Storstadsliv i Singapore, Fullmoonparty på Koh Phangan och lata dagar på min absoluta favoritö Koh Lipe. Alltihopa under en period vi själva bestämmer. Att veta att vi troligtvis kommer hem lagom till svenska sommaren, men om vi vill skulle kunna stanna ett helt år. Att den kommande tiden är en dröm som vi kan låta pågå precis hur länge vi vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback