Great ocean road

2015-03-07 @ 03:12:57 / Backpacking 14/15





Onsdag till fredag befann jag mig som sagt på en roadtrip med människorna ovan, och jäklar vad vi har haft det bra. Vi träffades på Facebook allihopa och bestämde oss för att åka ihop, så nu har vi bott ihop i bilen (ja, trångt) i två nätter, pratat om allt möjligt och skrattat väldigt mycket. Så bra gäng! 

Great ocean road är det vackraste jag någonsin upplevt, utsikterna slår varenda vy jag tidigare vilat ögonen på med hästlängder och det var jättekul att testa köra i vänstertrafik. Vi hade även turen att se en stor flock kängrus, en wallaby och koalor. Det är tydligen riktigt ovanligt att se vilda koalor som dessutom är vakna, men tussen ovan var jättenyfiken på oss och klättrade ner och fram till oss så vi till och med kunde klappa på den. En sjukt häftig upplevelse, vi var i princip i chocktillstånd. 

Nätterna spenderade vi uppe i bergen, sovandes i bilen, ätandes i bilen, skrattandes i bilen och så vidare och så vidare. Så efter att ha levt så i ett par dagar var en dusch och en säng väldigt efterlängtat när vi kom tillbaka. Skönt att vara människa igen, men skulle trots det göra om samma resa alla dagar i veckan. Världens bästa roadtrip!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback