Viewpoint, vattenfall och matmarknad

2014-12-09 @ 08:02:02 / Backpacking 14/15


Idag gick vi upp lite tidigare för att åka till ett vattenfall och en utsiktsplats här på ön. Vi visste att man behövde ta sig upp i djungelterräng, men inte att det skulle vara så tufft. Peppade klättrade vi upp bland helt otroliga rotsystem, hala stenar och med vattenfallet vid sidan om oss. Först tog vi oss allra högst upp vilket gjorde oss genomsvettiga, anfådda och trötta, men möttes av en helt fantastisk utsikt som var så svår att få en rättvis bild av. Dessutom har vi ingen kamera längre. Sedan klättrade vi neråt och tillbaka mot vattenfallet där jag tog ett så himla efterlängtat dopp i en av naturpoolerna dom vattenfallet bildat. Underbart! Helt klart värt ett besök, dessutom höll dom på att bygga en "trappa" hela vägen till vattenfallets högsta punkt, så snart blir det något enklare att ta sig dit. Lite tråkigt tycker vi, halva grejen var ju djungelterrängen! På vägen hem fick vi inte tag i någon songthaew (som taxi här), så vi började gå längs vägen och till slut kom världens gulligaste kvinna körande med sin flakmoppe och skjutsade oss tillbaka. Hon ville absolut inte ta emot några pengar, men till sist tog hon emot en liten, liten slant. Underbara lokalbefolkningen!

Ikväll ska vi till Thongsala och äta middag, och jag har spanat in en liten matmarknad där. Att köpa mat från stånd är det bästa här, billigt och jättegott. Mat är livet!

Kommentarer
Postat av: Michan

Det är så himla roligt att du skriver om resan här! Jag är så glad för er att ni får uppleva alla dessa saker. Jag går in på din blogg och flyr från all matte och fysik till platserna ni befinner er! Jag vill gärna se en massa bilder från matmarknaden. Åh vad jag ser fram emot att höra mer från er när ni kommer hem!

Från en annan matfanatiker

2014-12-10 @ 11:26:38
URL: http://michan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback