Cable car och fruktfarm

2015-01-19 @ 15:41:25 / Backpacking 14/15




Igår var vår första dag någorlunda friska så vi tog det lugnt och tog bara en tur till Langkawis "huvudstad". Idag var det däremot full fart på turistnerverna och vi började dagen med att åka till Cable car. Det kanske inte är så lätt att förstå vad en Cable car är, men bilden ovan borde visa tillräckligt. Hur som helst så är denna den brantaste i världen, och säkert också en av de högsta. Hemskt för mig som är höjdrädd och som hatade denna typ av lift när jag var i alperna, men man var ju tvungen att åka upp. Tack och lov fanns det två utsiktsstationer att gå av vid längs vägen så där kunde jag faktiskt njuta av både mark under fötterna och en fantastisk utsikt. Trots att jag inte njöt av turen upp så är jag så glad att vi gjorde detta, så fint att stå på toppen och se både hela Langkawi och dess närliggande öar, men även Koh Lipe och Thailand som skymtade långt borta. 
Sedan åkte vi vidare till en fruktfarm där vi fick åka runt i en liten, öppen buss och se alla fruktplantager. I mitten av turen fick vi gå av och äta hur mycket vi ville av en fruktbuffé. Sedan tog guiden med mig och Julia på en egen liten sväng bland träden och plockade bland annat olika typer av passionsfrukt som vi åt. Hur gott som helst! 

Ikväll ägnar vi oss åt packning för imorgon bär det av vidare mot Kuala Lumpur! 

Kommentarer
Postat av: tommy

fina bilder =)

Postat av: Cecilia Andersson

UNDERBART!

2015-01-25 @ 23:20:56
URL: http://ceciliaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback