Frågor och svar

2014-12-09 @ 12:07:27 / Q/A
Jag fick en fråga här på bloggen om vi börjat sakna svenska saker och hur det känns att inte fira jul, så här kommer svar på det. Har ni fler frågor är det bara kul att svara, så fråga på! 

Det är absolut inte för tidigt, det finns en hel del svenska saker vi redan saknar och är sugna på. Vi saknar till exempel rena, fräscha toaletter, pasta rojo och pasta överhuvudtaget, lösgodis, gott kaffe, sin egen säng och jag saknar knäckemacka med kaviar. Mest svensk mat, vilket är dumt eftersom maten här är fantastisk. Vi vill ju inte byta ut något av ovanstående mot det vi upplever här, men självklart saknar vi saker ibland, trots att vi bara varit här i tre veckor.  

Angående hur det känns att inte fira jul så känns det inte jättekonstigt för min egen del. Det här blir tredje året jag inte firar svensk jul eftersom jag varit i Thailand alla tre åren, men däremot kommer min familj fira jul hemma i Sverige och det känns konstigt. Min bror kommer hem från USA över jul, och bara en sådan sak gör att det känns konstigt. Alla utom jag kommer vara med. Men det är inte så att jag sörjer det allt för mycket, däremot så sörjer vi alla lussebullar och all julmat vi inte får äta, haha. Igen - maten. Vi är riktiga matfantaster! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback