De senaste dagarna

2014-12-17 @ 15:24:35 / Backpacking 14/15

Vaknade inte direkt mycket friskare dagen då vi skulle snorkla, åtminstone inte jag, men jag stoppade i mig lite tabletter och så åkte vi iväg. Eftersom det var en storm på väg fick vi inte snorkla på den sidan av ön där det är bäst, så just snorklingen var inte alls speciellt facsinerande på grund av omständigheterna. Däremot spenderade vi ett par timmar på Koh NangJuan som är en ö-grupp(?) utanför Koh Tao. Det var så himla vackert som ni ser ovan. Utsiktsplatsen krävde nästan 300 trappsteg och jag som i princip var tom på mat och vatten trodde jag skulle svimma efter bara ett par steg, men åh vad värt det var. När vi kom hem gick Julia ut en sväng själv eftersom jag mådde så dåligt, och jag låg inne med hög feber, helt sjuka kramper i magen och tårarna sprutandes ut ögonen. Ett långt samtal med pappa, en Skypestund med storebror och ett telefonsamtal med Andreas gjorde situationen något lättare. Männen i mitt liv, haha. 
Dagen efter det spenderade vi på stranden, jag fortfarande ganska sjuk men åtminstone utan feber. Vid nio-tiden lämnade vi fina Koh Tao med nattbåt, vilket är en upplevelse för sig. Jag är väldigt van vid att åka färja och båt efter alla otaliga turer till Gotland, men det här var långt ifrån det. Smått klaustrofobisk, men tack vare sjösjuketabletter som alltid är sövande fick jag några timmars sömn, och Julia som är lite mer rationellt tänkande än jag kunde sova lite bättre om än inte jättebra. Åtta timmar senare bytte vi till sex timmars minibuss med två rapande, hostande och nysande kineser, och två smått alkoholiserade och högljudda fransmän. Resten av bussällskapet var något mer i bakgrunden. 

Nu är vi i alla fall i Patong som ligger i Phuket. Här bor vi alldeles för dyrt, men med strandkanten alldeles utanför. Vi ska byta efter två nätter här, vi hade bara inte kraft att leta vidare efter vår långa vandring genom staden. Vi passar på att njuta så länge istället, sedan blir det back to hostel! I övrigt är allt "dyrt" här, och en maträtt kostar ungefär 40 kronor. Jättedyrt, tänker ni, men jämfört med våra 10 kronors middagar känns detta som rena rama rånet. Nu ska vi ut på gatorna här, kanske kolla om det är lite folk på Grabbarna Grus eller Stockholm Syndrome som finns här. Vi åker från Sverige och går till ställen där det hänger svenskar, haha. Ibland är ens handlingar allt annat än logiska! I Koh Tao hänge vi däremot med ett gäng med en norrman, en amerikan, en engelsman, två israeler, en tysk och en från Bangladesh, så vi är inte så patriotiska/knäppa som vi kanske låter. Heja olika nationaliteter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback