Dåligt väder, rastlöshet och tequila

2014-12-08 @ 14:36:59 / Backpacking 14/15


Idag har det varit dåligt väder, och eftersom jag råkade sova bort hela gårdagen blev min promenad till Thongsala av idag istället. Fick dessutom sällskap av Julia! Vi hittade en bokaffär vi spanat in tidigare och köpte lite svenska böcker, och min inre läslus gjorde glädjeskutt över att dom hade både en Denise Rudberg bok jag inte läst och Marie Ljungstedt. Vi såg oss om lite i Thongsala och när jag blev hungrig köpte jag ananas, den är ju helt magisk här. På vägen hem besökte vi en supermarket och hittade en treliters flaska Tequila. Man slutar aldrig förvånas över spritutbudet i mataffärerna här. Eftermiddagen har vi spenderat med pingis- och volleybollspelande, bokläsande och kombinerad lunch/middag. En perfekt dag för mig som höll på att krypa ur skinnet på grund av min rastlöshet. Att sola klarar jag i några dagar, sen skulle jag behöva springa ett maraton för att lugna mig. Julia blir väl snart tokig på mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback